10 października 2015

Liebster Awards

Witajcie :)
Dzisiaj również nie pojawi się recenzja, a to z dwóch powodów. Po pierwsze dlatego, że jestem póki co zapracowana (praca na trzy zmiany wyczerpuje...), a po drugie ze względu na tytułowe Liebster Awards. Nominowała mnie Anaja... czy może raczej Anelis (ach, te przyzwyczajenia z dawnych lat, gdy dopiero zaczynałyśmy blogowanie...). Za nominację dziękuję i z chęcią odpowiem na zadane mi pytania :) No to zaczynamy:

1. Jaka jest najcenniejsza rzecz, jaką posiadasz (cenna, ale nieliczona w pieniądzach)?
Hmm... myślę, że mój pierścionek zaręczynowy. Nie chodzi mi tutaj o jego wartość pieniężną, bo nawet nie wiem, ile kosztował, ale o sam fakt, od kogo go dostałam i w jakich okolicznościach...
2. Kim chciałbyś/chciałabyś być w tradycyjnym świecie fantasy?
Każdym. Nie no, żartuję xD. Ale naprawdę się waham. Z jednej strony fajnie by było być magiem, najlepiej takim, który opanował mistrzowsko magię ognia. Z drugiej strony zwiadowca też byłby ciekawą postacią, choć pewnie taka ciapa jak ja pewnie nie trafiałaby do celu, a wszelkie próby przemknięcia niezauważenie obok wrogów kończyłyby się ucieczką przed ich oddziałem. No to chyba jednak zostanę przy magu ^^.
3. O czym była pierwsza historia, jaką wymyśliłeś/wymyśliłaś (i którą do tej pory pamiętasz)?
Moja pierwsza historia... opowiadała o dwóch misiach, które zgubiły się w lesie i bały się dzików. Więcej szczegółów nie pamiętam, poza tym, że w momencie, gdy pisałam dialogi, zamiast napisać np. "powiedział", "stwierdził", "odparł" itd., wolałam napisać "mówi". Nie pamiętam, co mnie wtedy opętało. I wiem, że pomysł był głupi, ale miałam wtedy jakieś siedem czy osiem lat. Wcześniej pewnie też coś wymyśliłam, ale niestety tego nie pamiętam. Pewnie dlatego, że nie strzeliło mi do głowy, by te pomysły przelać na papier. 
4. Możesz dodać jedną dowolną dyscyplinę sportową (także fantastyczną) do Igrzysk Olimpijskich. Co wybierasz?
Łucznictwo.
5. Jakie stworzenie byłoby Twoim wymarzonym zwierzątkiem domowym?
Rozumiem, że liczą się także fantastyczne stworzenia? Bo jeśli nie, to kot. Uwielbiam koty i zawsze chciałam mieć jakiegoś, no ale nie było to możliwe. Innymi zwierzakami domowymi też nie pogardzę, o ile nie jest to ptasznik lub inny pajęczak. Brrr...
A jeśli fantastyczne stworzenia się liczą... to smok :D. Nie dość, że rozumny, to jeszcze można nim szybko dolecieć na miejsce, a i karmić nie trzeba, bo sam sobie na coś zapoluje... świetne stworzonko domowe :D.
6. Jaka jest Twoja ukochana piosenka i w jaki sposób jest dla Ciebie znacząca? Z powodu tekstu? Muzyki? Sytuacji, z którą się kojarzy?
Pytanie mnie o ulubioną piosenkę i książki to jak pytanie matki o ulubione dziecko. Nie umiem wskazać jednej. Tak samo różne piosenki są dla mnie ważne z różnych powodów. Jedne mają teksty np motywujące mnie do działania, inne mają ciekawe brzmienie, a jeszcze inne przywołują jakieś przyjemne wspomnienia, sytuację, czy nawet kojarzą się z konkretnymi osobami.
7. Jaki był twój wymarzony zawód, gdy byłeś mały/byłaś mała? Jak duże zmiany zaszły od tego czasu?
Najpierw chciałam być księżniczką! :D I to nie byle jaką, bo księżniczką Disneya. Pewnie dlatego, że naoglądałam się bajek... Na szczęście potem mi się zaczęło zmieniać i chciałam być aktorką, potem piosenkarką... i tak to stanęło na chęci zostania pisarką. Trochę się pozmieniało, ale jak to zauważyło parę osób, zawsze bardziej mnie ciągnęło do tych bardziej artystycznych zawodów.
8. Możesz zagrać w ekranizacji książki. Co to za książką i jaką rolę bierzesz?
Oczywiście, że wybrałabym jedno z moich opowiadań. Wtedy zagrałabym wiecznie knującą Nadissę... albo Melody.
Ech, ale pewnie chodziło o książkę, która już została wydana, prawda? W takim przypadku wybrałabym... "Szamankę od umarlaków" Martyny Raduchowskiej. Oczywiście ja miałabym wcielić się w Idę.
9. Jaka jest Twoja ulubiona... roślina?
Toś wymyśliła pytanie. Nie będę tutaj oryginalna. Najbardziej lubię róże, bo tak ładnie wyglądają i pachną... ale niech nikomu nie przyjdzie do głowy kupowania mi kwiatów, jasne?
10. Jaką popkulturową postać wybrałbyś na żonę/wybrałabyś na męża (lub partnera w jakikolwiek sposób, coby nikt nie poczuł się pokrzywdzony) i dlaczego?
To będę wybierać postać na partnera do wspólnych zadań. Męża nie potrzebuję, bo drugą połówkę już mam i nie zamienię go na nikogo innego. :D
Hmm... chyba wybrałabym Castiela z "Supernatural". Albo Deana. Albo Sama. A najlepiej to całą trójkę. Nauczyliby mnie polowania na demony i inne potwory i mogłabym wtedy razem z nimi podróżować Impalą i słuchać fajnej muzyki po drodze...
11. Wolisz żyć jak człowiek czy żyć wiecznie (jak np. elf)?
To zależy. Jeśli mogłabym żyć wiecznie z osobą, na której mi zależy, to oczywiście, że to bym wybrała. Ale jeśli nie... to już wolę przeżyć swoje życie jak zwykły człowiek.


No to łatwiejszą część zadania mam za sobą. Teraz pozostaje mi tylko nominować parę osób i zadać im pytania. Zacznę może od pytań:
1. Gdybyś miał/a wybór, zostać w tym świecie, czy przenieść się do dowolnego świata znanego z książek/mang/filmów, ale nigdy więcej nie móc tutaj powrócić, co byś wybrał/a? Jeśli jednak zdecydowałbyś/zdecydowałabyś się przenieść, to do jakiego świata?
2. Jeśli mógłbyś/mogłabyś mieć jedną dowolną zdolność nadprzyrodzoną, co by to było?
3. Czym chciałbyś/chciałabyś się zajmować w życiu, jeśli pisarstwo by ci się nie udało?
4. Jaki popkulturowy czarny charakter jest twoim ulubionym i dlaczego?
5. Jaki jest twój ulubiony serial?
6. Możesz zamieszkać w dowolnym kraju na tym świecie. Jaki kraj byś wybrał/a i dlaczego?
7. Czy masz jakąś książkę z dzieciństwa, do której masz sentyment i nawet teraz chętnie do niej wracasz (jeśli nie czytając ją po raz setny, to chociaż wspomnieniami xD)? Jaka to książka?
8. Czy lubisz jakąś piosenkę, która zupełnie odbiega od twojego gustu muzycznego i mało kto wie, że jej słuchasz? Jaka to piosenka?
9. Wymień jakąś potrawę, której jeszcze nie jadłeś/jadłaś, ale bardzo chcesz spróbować.
10. Wyobraź sobie, że napisane przez ciebie opowiadanie/powieść ma zostać zekranizowane. Jako autor książki możesz wybrać aktora bądź aktorkę, który/a zagra rolę głównego bohatera. Kogo byś wybrał/a?
11. Czy lubisz czytać książki, które nie są związane ani z fantastyką, ani z horrorem, ani z science-fiction? Jeśli tak, to jaki gatunek lubisz?

Trochę wymyślałam te pytania, ale mam nadzieję, że nominowane przeze mnie osoby chętnie na nie odpowiedzą. Na pewno nie nominuję 11 osób, jak to powinno być, bo nie znam aż tylu blogerów. Zresztą ponowne nominowanie osoby, która mnie nominowała też raczej nie wchodzi w grę.
Przejdźmy jednak do sedna. Do Liebster Awards nominuję *fanfary*:
1. Norene
2. Rowindale
3. Neko Rinę/Dziunię
4. Małosława Wilczyńskiego

Nie wiem, czy macie czas i ochotę na odpowiadanie na pytania, ale zachęcam Was do przyłączenia się do zabawy. :)
No cóż, to by było na tyle. Nie wiem niestety, kiedy napiszę następną notkę. Póki co przez ostatnie dni jestem wykończona i nie mogę się wyspać. A na czytanie mam czas, jak wracam z nocek :(

1 komentarz:

  1. Co tak późno i co taka posucha na blogu? Nie ma, że nie ma czasu ;P
    A co do odpowiedzi...
    Nie, żeby coś, ale łucznictwo JEST dyscypliną olimpijską ;P
    "Ech, ale pewnie chodziło o książkę, która już została wydana, prawda?" - Nic takiego tam nie napisałam. Także niewydane, własne dzieła się liczą ^^ Btw, ja ostatnio zagrałam w ekranizacji swojej powieści. Nagrałam ze znajomymi taki bardzo rozszerzony trailer - substytut ekranizacji mojej powieści (nie, nie "Przeznaczenia" ;P). A "Szamanka od umarlaków" całkiem fajna książka.

    OdpowiedzUsuń

Mia land-of-grafic